Geçen yılın son zamanlarında AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.2’yi, kendilerinin geliştirdiği son versiyon olan açık kaynaklı DLSS alternatifi çözünürlük yükseltme (Upscaling) teknolojisi, duyurdu. Bir süre sonra da bu teknoloji bir kaç oyunda ortaya çıktı, bunların arasında Need For Speed Unbound ve F1 22 var, fakat AMD FSR 2.2’yi tüm geliştiricilerin kullanımına henüz açmamıştı. Bu hafta AMD resmi olarak FSR 2.2’nin kaynak kodunu yayınladı, ki bu herkesin (bağımsız geliştiriciler, modcular vb) bu teknolojiyi kullanabilmesine olanak sağladı.
AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2) Teknolojisini Kullanan Güncel Oyunlar
AMD FSR 2.2 ‘nin resmi sürüm notundaki bilgiler ise şöyle:
“FidelityFX FSR2 v2.2.0 birçok durum için resim kalitesini önemli ölçüde artıran ve birçok genel bütünlük sorunlarına ve bütünlük doğrulamaya yardım eden API kontrolcüsü ile bu hataları önlemeyi kolaylaştıran ana bir güncellemedir.
Uygulama tarafında ise FSR2 API’si değişti, bu yüzden FSR 2.1.2 den 2.2 ye yükseltmek biraz iş yükü oluşturacaktır. Geliştiriciler, en iyi kalitede çözünürlük yükseltmede (Upscaling) maske oluşturma ile ilgili değişikliklere özellikle dikkat etmeli. Aynı zamanda kullanıcılar tarafından hem Github da hem de diğer yerlerden raporlanan birçok sorunu çözümledik. Github’a gönderilen tüm raporları çözümlememiz bitmedi fakat yaptığınız tüm bu değerli geridönüşlerinizi inceliyoruz ve beğeniyoruz. Bize daha iyi bir FSR2 oluşturmamızda yaptığınız tüm bu katkılar için teşekkür ediyoruz.”
Yapılan Değişiklikler
API kontrolcüsü hata ayıklayıcının tanıtımı,
“High Velocity Ghosting” durumlarında geliştirmeler,
Parlaklık hesaplamada ön-maruz kalma (pre-exposure) uygulamasında geliştirmeler yapılması.
Küçük hareket vektörleri önceki derinlik kestiriminde yok sayılması.
Geçiçi tepkiselliği kullanmak için akumülasyon yenilenmesi.
Ara sinyallerin ton eşlemesinin(Tonemapping) ve saklanmasının nasıl yapıldığı tekniğinin değişimi.
Parlaklık kararsızlığı mantığı iyileştirilmesi.
Daha fazla dinamik aralığı korumak için RCAS sırasında artık ton eşleşme(Tonemapping) uygulanmıyor.
AMD FidelityFX Super Resolution 2.2’nin kaynak kodunu Github adresi üzerinden elde edebilirsiniz.